Blue Mountains dag 2

31 augustus 2019 - Blue Mountains National Park, Australië

31/08/2019

Na gisteravond heerlijk bij het kampvuur te hebben gezeten en spelletjes gespeeld te hebben met iedereen, ging de wekker vanochtend alweer om 7.00am. Een hut met 5 meiden die allen moeten douchen, ontbijten, heb je wel een uurtje nodig om alle 5 klaar te zijn om om 8.00am de bus te kunnen pakken. Zo gezegd, zo gedaan stond (bijna) iedereen om 8.00 bij de bus, hahah de laatste kwamen om 8.10am aan rennen. Iedereen ready voor een nieuwe dag wandelen. Volgens de leraren die mee waren de 'heftigste' wandel dag. Het was tijd voor de National Pass walk. Een wandeling door regenwoud, bossen met een aantal watervallen en kleine beekjes tussendoor om even af te koelen (Wentworth falls). Een wandeling die bestond uit veel klimmen en veel ongelijke zand paadjes. Ondanks dat de wandeling zwaar en warm was, was het wederom weer een zeer mooie wandeling door prachtige natuur.

Rond een uur of 17.00 waren we terug op de verblijfplaats. Tijd voor iedereen om even bij te komen en een avondmaal te eten. Echter niet voor de meiden van cabin 4 (juist ja, mijn cabin). Wij hadden de verantwoordelijkheid gekregen om om 19.00 een kampvuur klaar en brandend te hebben. Dus na snel wat pasta met groente naar binnen gewerkt te hebben begonnen wij om 17.45 met het hout sprokkelen en het opbouwen van een mooi kampvuur. We hadden een meisje uit Denemarken in de groep die ervaren was met het opbouwen van kampvuren, tegen 19.00 hadden wij dan ook een prachtig kampvuur dat genoeg warmte gaf voor iedereen die eromheen zat. Volgens Peter, de hoofd docent, een van de beste kampvuren die hij, in alle jaren dat hij deze kampeertrip met studenten doet, gezien heeft (toch een mooi compliment). Bij het kampvuur moesten we napraten over de dag wat heb je geleerd over jezelf, -anderen en -de natuur (ik vond het vreselijk hahaha). Morgenochten moet het huisje opgeruimd en schoon zijn en moeten we wederom om 8.00am klaar staan, rond een uur of 00.00 lagen de meeste in bed na wederom een zeer geslaagde dag!

IMG_2893(Edited)SAM_2070IMG_0225IMG_6846IMG_0221IMG_6828IMG_2899sam_2104 (Edited)IMG_5691IMG_5681IMG_5640IMG_5636IMG_5650 (Edited)IMG_6697IMG_5628 (Edited)IMG_5616IMG_5617IMG_0231

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl