Blue Mountains dag 1

30 augustus 2019 - Blue Mountains National Park, Australië

30/08/2019

Om 8 uur op de Sydney Central Station moeten zijn is toch nog wel een hele opgave. Maar okay het vooruitzicht is leuk dus toch maar de moed bij elkaar verzameld om de wekker om 7.00am te zetten snel spullen te pakken en te zorgen dat we om stipt 8.00am op het perron staan om de trein richting Katoomba, de Blue Mountains te pakken. Een campingtripje naar de natuur en dat verplicht voor de uni, jaja ik ga kamperen met één van mijn vakken en dat is praktisch waar het hele vak uit bestaat. Met wat meiden afgesproken op Sydney Central en 2uurtjes in de trein de stad uit en de natuur in.

Aangekomen op Katoomba Station verzamelen we met alle 50 studenten die dit weekend mee zijn bij de bus en de bus brengt on richting het startpunt voor onze wandeling van vandaag. Een 5km walk door een prachtig regenwoud met uitzicht op de 'Three Sisiters'. De Three Sisters is een begrip hier, het zijn drie gescheiden puntige rotsen naast elkaar. Het weer zat mee! Het regende niet, maar was ook niet mega warm, dus eigenlijk perfect weer voor een wandeling door de bergen, het bos en heel veel climbs up and down the hills en trappen.

Na de wandeling werden we bij Echo Lookout Point weer opgehaald door de bus om even snel langs de supermarkt (Coles) te gaan. We slapen in bungelows in groepen van 4 of 6, nadat de groepen bekend waren, kwam de taak samen

te bedenken wat we voor drie dagen aan boodschappen nodig hadden. En ohoh dat is nog best een gedoe ontbijt, lunch en avondeten vinden dat voor alle 6 meiden oke was, maar na bijna een uurtje in de supermarkt is het gelukt.

Nadat iedereen weer in de bus zat was het tijd om richting onze verblijfplaats voor dit weekend te gaan. We sliepen op een boerderij ergens midden in de natuur. Op het land van de boerderij waren allemaal kleine huisjes geplaatst, waar wij dit weekend dus in groepen konden slapen. Verbazingwekkend was het een prima huisje, best groot en ook schoon. Een eigen balkon, keuken, woonkamer, badkamer en twee slaapkamers. De eerste avond was top! Pizza's afbakken, openhaard aan, bedden opmaken, douchen, kampvuur en muziek met iedereen etc.

IMG_0204IMG_0205IMG_5616IMG_5614IMG_9173IMG_5567 (Edited)IMG_9129IMG_9157 (Edited)IMG_9171IMG_5573IMG_5593IMG_5536IMG_5542IMG_5483IMG_5527IMG_5493IMG_5486IMG_5457IMG_5480IMG_6887 (Edited)

1. Hans:
    15 oktober 2019
    Weer een mooi avontuur San. Kan niet wachten op het volgende!😉