Redfern Streetart and Prince Alfred Park

1 augustus 2019 - Redfern, Australië

01/08/2019

Inmiddels al een paar dagen geleden dat ik ingetrokken ben in mijn kamer bij Urbanest. Een studentencomplex met allemaal exchange studenten. Waar ik in eerste instantie geen mensen kennen, ken je na een dag het halve gebouw al. Er is een een grote gemeenschappelijke tuin waar gemeenschappelijke ruimtes omheen liggen (gemeenschappelijke keuken, gym, tv room, studie room, playstation room, tafeltennis tafel, pool tafel etc). Mn roomie (Crystal) komt uit Hong Kong en mn bff in de building (Tess) uit Frankrijk (onthoud hun gezichten ze komen vaker voorbij op de foto's).

PROPERTY_PAGE_CS_WEBUrbanest Cleveland Street_twin studio

Wat moet je doen als je weekend op donderdag al begint en je nog niet echt uitstapjes hebt gepland? Precies de buurt verkennen, dus dat is wat we hebben gedaan. We stapten het gebouw uit en liepen de buurt Redfern in, wat een heel opkomend wijkje blijkt te zijn met allemaal street art. Een fotoshoot kan natuurlijk niet missen en aangezien het lekker weer was hebben we ook maar even een bezoekje gebracht aan het dichtstbijzijnde park (Prince Alfred Park).

IMG_2698IMG_2712IMG_2710

'S avonds organiseerde Sydney Universiteit een feestje in de club op de universiteit campus. Natuurlijk gaan wij daar even heen! Eerst met iedereen naar het feestje op campus en daarna door naar Ivy (bekende club in Sydney met meerdere verdiepingen en een zwembad op t dakterras)

IMG_4861